Zon, zee, strand: VAKANTIE! - Reisverslag uit Perth, Australië van Roos Dohmen - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand: VAKANTIE! - Reisverslag uit Perth, Australië van Roos Dohmen - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand: VAKANTIE!

Door: Roos Dohmen

Blijf op de hoogte en volg Roos

13 April 2015 | Australië, Perth

De vakantie is voorbij, en het normale leven gaat hier in Australië weer beginnen. Ik kom net terug van een run en heb heel veel zin om op te schrijven wat ik de afgelopen weken allemaal heb gedaan!

De dag voordat ik mijn vorige reisverslag scheef, had ik de verjaardag van Wes in het hostel. Hier kreeg ik te horen dat er in een dorm bedbugs waren gevonden. Ik had die tijd heel veel ‘muggenbulten’ en had nog nooit van bedbugs gehoord. Toen iemand verteld had wat dit was, werd ik erg bang en paranoïde dat ik ze ook zou hebben. Ik heb mijn hele kamer doorgezocht en schoongemaakt en gelukkig bleek ik ze niet te hebben!!!

De dag nadat ik mijn vorige reisverslag schreef, kreeg ik post uit Nederland! Mijn hele familie was met z’n alle bij elkaar en iedereen had een leuk berichtje voor mij opgeschreven. Dit was echt super leuk om te krijgen via de post! Dus bij deze wil ik hen allemaal nog een keer bedanken!

De internationale studievereniging in Perth (Perth International) had vlak voor de vakantie een pub crawl georganiseerd. Het thema was jungle en waarschijnlijk hebben jullie wel foto’s voorbij zien komen op Facebook. Een hoop mensen kwamen pre-drinken in mijn huis en hier werd ook iedereen geschminkt. Er waren twee party bussen die ons naar de kroegen vervoerden. In elke bus was veel Goon (goedkope wijn in Australië) te krijgen en na de eerste kroeg had dan ook al iemand in de bus gekotst. De tweede kroeg bleek naast het hostel te zijn en wat vrienden van het hostel zijn dan ook ‘gratis’ meegegaan naar de andere kroegen!

De volgende dag moest ik echter heel vroeg opstaan want Wes, Jen en ik gingen naar Margaret River! We hadden alles goed gepland en zouden met de bus vanaf het station vertrekken. Eenmaal daar kwam er maar geen bus en uiteindelijk sprak een conducteur ons aan, we moesten namelijk de trein hebben en niet de bus. Gelukkig waren we nog net op tijd! Ik zat naast een mevrouw van rond de 70 die op haar dertiende van Nederland naar Australië was verhuisd. We hebben wel 3 uur lang over Nederland en de verschillen met Australië gepraat. Ook heeft ze mij een aantal goede tips over Australië gegeven!

Na een 4.5 durende reis door de middle of nowhere kwamen we eindelijk aan in Margaret River! We sliepen in de Margaret River Lodge, een hostel 5 minuten van het stadje vandaan. Het was een mooi hostel, maar heel veel mensen verbleven daar omdat ze hun farm work moesten doen. Dit moet je doen als je je visum een jaar wil verlengen. In de avond arriveerden 4 mensen uit Zweden en Brazilië die ook uit Perth kwamen, dit was echt gezellig! En we zullen elkaar sowieso nog in Perth zien!

De volgende dag gingen we surfen! De eigenaar van het hostel bracht ons naar the riversmouth en de golven waren hier echt super hoog! We begonnen met body surfen om een beetje aan de golven te wennen. Uiteindelijk huurden Wes en ik beide een surfboard. Ik denk dat we allebei 3 keer hebben gestaan en voor de rest hebben we heel veel water binnengekregen, heel hard geprobeerd en zijn we heel moe geworden. Het was echt een plek voor gevorderde surfers.. De omgeving en de zee waren trouwens wel echt prachtig! Die avond zijn we met veel mensen uit het hostel naar het stadje gegaan. We zijn in de kroeg Settlers beland, hier speelde een folk band, dit was heel indrukwekkend om te zien! Uiteindelijk hebben we het niet al te laat gemaakt want op zondag startte onze wijn tour al om 10:30. We werden opgehaald door een firma en gingen langs vier wineries en een chocolade fabriek. We mochten echt heel veel proeven en mede door deze wijn tour vind ik nu rode wijn lekker! Na de vierde winery waren we natuurlijk erg dronken, helaas moesten we meer dan 5 uur in de bus zitten, terug naar Perth.

Na drie dagen school gehad te hebben, begon mijn vakantie! Hij startte al goed, met een verjaardag feestje van Laura op donderdag! Op vrijdag begon mijn avontuur op Bali! Tristan bracht Laura en mij naar het vliegveld en we vlogen naar Bali! Laura bleek heel bang te zijn om te vliegen en kreeg een paniek aanval. Gelukkig duurde de vlucht maar 3.5 uur want dit had ik echt nog nooit meegemaakt! Aangekomen in Bali, stormden er heel veel taxi chauffeurs op ons af. Het was 1 uur ’s nachts en wij wilde zo snel mogelijk naar het hotel, natuurlijk hebben we veel te veel betaald voor die eerste taxi. Maarja, we waren veilig in het hotel en konden slapen ;)

De eerste dag bestond uit wennen aan het benauwde weer, de omgeving verkennen, eten en drinken halen, een massage en in de rooftop pool relaxen totdat Jen arriveerde. Alles in Bali is zooo goedkoop! Ik heb twee jurken gekocht voor 2.50 euro en 3 sarongs voor 6 euro. Voor 4 euro had je goed avond eten en voor 3 euro een lekkere cocktail. Echt een ideale plek om vakantie te vieren, na het dure Australië. We zijn naar een bar/restaurant/club gegaan die Potatoe head heet. Het bestond uit verschillende onderdelen, inclusief een zwembad waar je heerlijke cocktails in kon drinken. Een beetje duurder dan de rest op Bali, maar echt een aanrader! Een andere avond hebben we Gabrielle, de Italiaanse pizzabakker van het hostel ontmoet in Bali. Hij ging uiteindelijk naar de Gili eilanden. Dit moet heel mooi zijn en ik zou hier super graag naar toe gaan!!

De volgende dag zijn we naar Ubud gegaan. We moesten ongeveer een uur rijden naar deze stad. Ubud is de stad van de rijstvelden. Het was ongelooflijk om te zien, zo mooi en zo onwerkelijk! Dit geldt ook voor het eiland waar we drie dagen op hebben gezeten: Nusa Lembongan. Dit is een eiland 20 minuten vanaf Bali, waar minder toeristen zijn. We sliepen in een traditioneel hutje en genoten van de omgeving. Er is een strand dat Dreambeach heet. Dit was prachtig, had hele hoge golven en een geweldig zwembad dat eraan grenst. Jen en ik hebben natuurlijk onze body surf kwaliteiten getoond en zijn daarna in het zwembad gedoken omdat het zand echt overal zat.

Eenmaal terug in Perth stond er een pakketje vanuit Nederland op mij te wachten. Hagelslag, pannenkoeken, popcornwafels, erwtensoep, winegums en stroopwafels: HEERLIJK!!

Kortom, ik heb genoten, het waren geweldige weken. Maar nu ben ik weer terug in de realiteit, namelijk de aanmelding voor mijn master aan het regelen…

  • 13 April 2015 - 19:51

    Manon:

    Tja, wat zal ik zeggen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 2914

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 14 Juli 2015

Perth

Landen bezocht: